Forum mechanicy samochodowi Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Budowa 60-61

 
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Budowa 60-61
Autor Wiadomość
Sorek



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włosienica

Post Budowa 60-61
Uzyskanie możliwości zmiany prędkości jazdy w szerokich granicach oraz rozszerzyć zakres zmian momentu obrotowego tak , żeby samochód mógł pokonywać napotkane opory ruchu konieczne jest zastosowanie urządzenia umożliwiającego zmianę przełożenia układu napędowego. Skrzynki biegów dzielimy na (ze względu na koła zębate) skrzynie o kołach prostych i skośnych. Klasyczna skrzynia biegów posiada 3 wałki. Uzyskanie przełożenia: Równolegle do wałków napędzających(sprzęgłowy) i napędzanego (główny) jest usytuowany wałek pośredni. Moment napędowy może być przekazywany bezpośrednio, dzięki sprzęgnięciu wałka sprzęgłowego z wałkiem głównym lub pośrednio z wałka sprzęgłowego na wałek pośredni przez przekładnie stałą i z wałka pośredniego na wałek główny przez przekładanie poszczególnych biegów. Wady przekładni przesuwnej: trudne i hałaśliwe włączanie biegów, szybkie zużywanie się obrzeży zębów wskutek uderzeń przy włączeniu biegów, duży rozstaw kół zębatych na wałkach Zalety stale zazębione: ułatwianie włączania biegów , stosowanie kół zębatych o zębach śrubowych pracujących ciszej, trwałe. Działanie przełożenia skrzynki biegów: koło na wałku głównym jest osadzone na łożysku(ślizgowym lub tocznym) i dopóki nie jest włączony obraca się swobodnie, niezależnie od prędkości obrotowej wałka. Włączanie biegu polega na sprzęgnięciu koła zębatego z wałkiem. Służą do tego specjalne sprzęgła zębate, kołowe lub palcowe, których przesuwnych część jest osadzona na wielowypuście wałka głównego. Zależnie od rodzaju stosowania przekładni skrzynki biegów dzielimy na stopniowe i bezstopniowe. Stopniowe skrzynki biegów maja przekładnie zębate. Pod względem konstrukcji dzielimy je na skrzynki biegów z przekładniami o osiach stałych i obracających się. Bezstopniowe skrzynki biegów mają bezstopniową przekładnię mechaniczną, elektryczną lub hydrauliczną. Z przekładni bezstopniowych w pojazdach samochodowych szersze zastosowanie znalazły przede wszystkim przekładnie hydrokinetyczne. Zwykłe skrzynki biegów określony bieg wybiera kierowca natomiast przełanczanie przekładni następuje automatycznie.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:16, 03 Gru 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin