Pokrywa sprzęgła jest elementem wiążącym konstrukcyjne elementy sprzęgła: przykręcona do koła zamachowego wiruje wraz z wszystkimi elementami napędzającymi sprzęgła. Pokrywa przenosi siłę sprężyn dociskowych na koło zamachowe oraz część momentu obrotowego silnika z koła zamachowego na tarcze dociskową. W większości sprzęgieł pokrywy wyk. Się jako wytłoczniki z grubej blachy. W sprzęgłach przenoszących duże momenty stosuje się pokrywy odlewane z żeliwa. Mechanizmy sterowania służą do włączania i wyłączania sprzęgła. Rozróżnia się mechaniczne i hydrauliczne układy sterowania. Zasada pracy sprzęgła elektromagnetycznych polega na wykorzystaniu oddziaływania pola magnetycznego elektromagnesów sterowanych przez kierowcę. Rodzaje sprzęgła elektromagnetycznego: z zaciskanymi tarczami, sprzęgła proszkowe. Budowa sprzęgła hydrokinetycznego: pompa, turbina, obudowa. Wady sprzęgła hydrokinetycznego: sprzęgło hydrokinetyczne powoduje zwiększenie spalania, brak możliwości odłączenia układy napędowego od pracującego silnika, jego sprawność jest mniejsza od sprzęgła zwykłego (pracuje z nieustannym poślizgiem).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach