Forum mechanicy samochodowi Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wszystko z podstaw;)

 
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wszystko z podstaw;)
Autor Wiadomość
Sorek



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włosienica

Post Wszystko z podstaw;)
Połączenia gwintowane- są połączeniami kształtowymi rozłącznymi najczęściej stosowanymi w budowie maszyn. Zasadniczym elementem połączenia gwintowego jest łącznik. Składający się zazwyczaj ze śruby i nakrętki, skręcenie ze sobą obu gwintów łącznika tworzy połączenie gwintowe. Dzieli się na pośrednie i bezpośrednie. W połączeniach pośrednich części maszyn łączy się za pomocą łącznika. W połączeniach bezpośrednich gwint jest wykonany na łączonych częściach. Połączenia gwintowane stanowią połączenia spoczynkowe wykorzystywane do łączenia części, do regulacji ich położenia itp. Gwinty są stosowane również w mechanizmach śrubowych określanych także jako połączenia gwintowe ruchowe. Mechanizmy śrubowe służą do zmiany ruchu obrotowego na postępowo zwrotny są stosowane do celów napędowych m.in. do są stosowane do celów napędowych do przesuwu stołu lub suportu w obrabiarkach. Linia śrubowa jest krzywą przestrzenną opisaną na pobocznicy walca przez punkt poruszający Se ruchem jednostajnym wzdłuż osi walca przy stałej prędkości obrotowej walca. Gwint powstaje przez wycięcie bruzd o określonym kształcie wzdłuż linii śrubowej. Powstałe występy oraz bruzdy obserwowane w płaszczyźnie przechodzącej przez oś gwintu tworzą zarys gwintu. Gwinty dzielimy na: trójkątne trapezowe symetryczne i niesymetryczne prostokątne i okrągłe. Parametry gwintu d( średnica gwintu śruby), D(średnica dna wrębów nakrętki) d1(średnica rdzenia śruby) D1(średnica otworu nakrętki) d2(średnica podziałowa śruby) D2(średnica podziałowa nakrętki) P(podziałka gwintu) Ph(skok gwintu w gwintach wielokrotnych) alfa(kąt gwintu mierzony między bokami zarysu). Do gwintów powszechne stosowanych należą gwinty trójkątne(metryczne i rurowe walcowe) trapezowe(ISO i niesymetryczne) Ponadto gwinty dzieli się na zwykłe drobne i grube jednokrotne wielokrotne prawe i lewe. Gwint zwykły wyst. Najczęściej w elementach niezbyt dokładnych produkowanych seryjnie lub masowo Grube są stosowane w zarysach trapezowych przy d>22mm. Główne w przypadkach gdy o obciążalności połączenia decydują naciski jednostkowe na pow roboczych gwintu. Metryczny stosowany głównie w połączeniach spoczynkowych. Zaleta jest duży skok gwintu wada jest niedokładne osiowanie Trapezowe służą do tworzenia połączeń dokładnych i SA stosowane przeważnie w połączeniach rurowych (wys wytrzymałość) Prostokątny jest stosowany w produkcji jednostkowej ponieważ gwint trapezowy jest mocniejszy. Rurowy walcowy stosowany do połączeń przedmiotów rurowych jest calowy drobnozwojowy oznaczenie G. Okrągły ze względu na zaokrąglony zarys gwint okrągły charakteryzuje się dużą wytrzymałością zmęczeniową zwłaszcza przy obciążeniach udarowych. Stożkowe powstaje podobnie jak gwint walcowy z tą różnic że jest nacinany napowierzchni stożka jest stosowany do łączenia przewodów rurowych wodnych itp. Do znormalizowanych łączników należą śruby wkręty i nakrętki. Śruby są to łączniki z gwintem zewnętrznymZakończone łbami o różnych kształtach( najczęściej sześciokątnym lub kwadratowym. Wkręty mają nacięty na łbie rowek i są dokręcane wkrętakiem. Łączniki te mogą mieć gwint nacięty na całej długości trzpienia lub tylko na jego części> Rodzaje śrub i wkrętów są podane w normach od PN-74/M-82070 do PN-84/M-82509. W przypadku trudnego dostępu do łba śruby stosuje się śruby noskowe lub śruby z gniazdem wewnętrznym. Śruby oczkowe stosuje się w połączeniach przegubowych. Śruby i wkręty objęte normami są stosowane i produkowane masowo. Nakrętki elementy z gwintami wewnętrznymi współpracują ze śrubami i wkrętami. Kształty nakrętek podobnie jak łbów śrub są dostosowane do potrzeb konstrukcyjnych. Rodzaje: sześciokątna, koronowa, kwadratowa, okrągła rowkowa, okrągła otworowa, skrzydełkowa, radełkowana. Klucze do dokręcania śrub i nakrętek stosowane są klucze uniwersalne nastawne oraz klucze o stałych wymiarach dostosowane do określonej wielkości i kształtu łba śruby M. In.: płaskie oczkowe do nakrętek okrągłych rowkowych czołowe itp. Dla zwiększenia wydajności montażu stosuje się m. In. Klucze zapadkowe lub klucze i wkrętaki z napędem elektrycznym luk dynamometryczne. Podkładki uzupełnienie łączników gwintowych stanowią podkładki. Okrągłe stosuje się przy łączeniu elementów z materiałów kruchych lub miękkich oraz w przypadku gdy średnica otworu jest większa od średnicy łba. Zastosowanie łączników gwintowych: do łączenia pasów blach lub kołnierzy korpusu i porywy w zbiornikach itp. Zabezpieczenia łączników przed odkręceniem: Gdy połączenie gwintowe jest narażone na obciążenia zmienne wstrząsy drgania itp. Może nastąpić samoczynne luzowanie połączeń w skutek okresowego zaniku siły poosiowej Q, a tym samym sił tarcia między gwintem śruby i nakrętki. Zabezpieczenia: stosuje się użycie: podkładek sprężystych, nakrętek koronowych (otwór pod zawleczkę wykonuje się w nich zwykle po zamontowaniu połączenia.), przeciwnakrętek(przy dokręcaniu nakrętki 2 następuje likwidacja luzów wzdłużnych a następnie silny docisk między gwintem nakrętki i śruby zabezpieczający przed odkręceniem nakrętki. Dokręcając następnie przeciwnakrętkę 3 wywołuje się siłę zacisku na zwojach gwintu.) Łączniki specjalne należą do nich śruby oporowe stosowane w zespołach po kilka sztuk i służące do ustalania oraz regulacji położenia elementów. Śruby dwustronne z łbem pośrednim ułatwiają montaż oraz zmniejszają moment skręcający przy dokręcaniu nakrętek. Śruby fundamentowe służą do mocowania korpusów maszyn ram itp. Do fundamentów. Przeważnie są zatopione w betonie w sposób zabezpieczający je przed wysunięciem. Nakrętka rzymska w której SA wykonane współosiowo dwa otwory z gwintem prawym i lewym. Podczas jednego obrotu nakrętki następuje przesunięcie się każdej śruby o wielkość skoku w przeciwnych kierunkach powoduje to napinane lub luzowanie połączenia przy dwukrotnie mniejszej liczbie obrotów nakrętki. Nakrętki te są stosowane m.in. w ściągach wagonowych, do naciągania lin i prętów itd.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:57, 02 Paź 2007 Zobacz profil autora
Justin
Administrator


Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń Mstropolia CITY

Post
Jakie to jest kurwa pojebane...Oby ED jutro złapał przynętę bo będzie krucho Confused


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:01, 02 Paź 2007 Zobacz profil autora
Sorek



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włosienica

Post
musi złapać jak nie to przytulić łopata w łeb i do piachu a co on nam bedzie podskakiwał na tej drewnianej nodze:D kupmy stado głodnych korników i go obrzućmy:DVery Happy a z Mandaryna to zrobimy coś gorszego:DVery Happy NA PAL Z NIĄVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:06, 02 Paź 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum mechanicy samochodowi Strona Główna » Ściągi i inne pierdoły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin